athhtismos_70.pngΠρόγραμμα Φυσικής Αγωγής Δημοτικού-Γυμνασίου-Λυκείου

1.Δημοτικό

2.Γυμνάσιο

3.Λύκειο

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ

ΣΚΟΠΟΣ

Ο σκοπός της Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό είναι να συμβάλλει κατά προτεραιότητα στη σωματική ανάπτυξη των μαθητών και των μαθητριών και, παράλληλα, να βοηθάει στην ψυχική και πνευματική τους καλλιέργεια καθώς και στην αρμονική ένταξή τους στην κοινωνία.

Προτεραιότητα έχει η ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των μαθητών και μέσω αυτών η καλλιέργεια των φυσικών τους ικανοτήτων και η ενίσχυση της υγείας τους.

Οι επί μέρους στόχοι της Φυσικής Αγωγής είναι:

Ανάπτυξη των ψυχοσωματικών ικανοτήτων:

α) ανάπτυξη των αντιληπτικών ικανοτήτων: της κιναισθητικής, της οπτικής και της ακουστικής αντίληψης,   της αντίληψης μέσω της αφής, των ικανοτήτων συντονισμού

β) ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων: απλών, σύνθετων και περίπλοκων προσαρμοστικών δεξιοτήτων

γ) ανάπτυξη των φυσικών σωματικών ικανοτήτων: της ταχύτητας, της ευλυγισίας και της ευκινησίας

δ) καλλιέργεια του ρυθμού

Ανάπτυξη της μη λεκτικής επικοινωνίας:

α) εκφραστική κίνηση

β) δημιουργική κίνηση

γ) έκφραση των συναισθημάτων

Κοινωνικοί στόχοι:

α) ανάπτυξη κοινωνικών και ψυχικών αρετών, όπως είναι η συνεργασία, το ομαδικό πνεύμα, η αυτοπειθαρχία, η θέληση,    η υπευθυνότητα, η υπομονή,  η επιμονή και το θάρρος

β) ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης, της θετικής αυτοαντίληψης , της αυτοπεποίθησης

Ηθικοί στόχοι:

Ανάπτυξη ηθικών αρετών, όπως είναι η τιμιότητα, η δικαιοσύνη, η αξιοκρατία, ο σεβασμός των αντιπάλων, ο αυτοσεβασμός, η μετριοφροσύνη, η συνετή αντιμετώπιση της νίκης και της ήττας.

Γνωστικοί στόχοι:

α) κατανόηση εννοιών και απόκτηση γνώσεων σχετικών με την Φυσική Αγωγή και τον αθλητισμό

β) γνώση των κανονισμών των διαφόρων αθλημάτων και αγωνισμάτων

γ) απόκτηση γνώσεων σχετικών με την Ολυμπιακή Ιδέα και το Κίνημα του Ολυμπισμού

δ) απόκτηση γνώσεων σχετικών με τον παραδοσιακό χορό, τη μουσική και το τραγούδι σε τοπικό και  εθνικό επίπεδο

ε) ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας

στ) συνειδητοποίηση της ανάγκης για "δια βίου" άσκηση ή άθληση και της ωφέλειας που προκύπτει

η) καλλιέργεια και ενίσχυση της επιθυμίας  για ερασιτεχνική ενασχόληση με τον αθλητισμό (hobbies).

Αισθητικοί στόχοι:

 Εκτίμηση των αισθητικών στοιχείων των κινήσεων.

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΣΚΟΠΟΣ

 

Η Φυσική Αγωγή στο Γυμνάσιο αποσκοπεί, με τις γυμναστικές, αθλητικές και άλλες κινητικές δραστηριότητες,  να αναπτύξει ισόρροπα κι αρμονικά τις σωματικές, τις ψυχικές αλλά και τις πνευματικές δυνάμεις των μαθητών και των μαθητριών. Επιδιώκει έτσι να τους καταστήσει ικανούς να ενταχθούν αρμονικά στο κοινωνικό σύνολο.

Οι επί μέρους στόχοι της Φυσικής Αγωγής είναι:

Σωματικός τομέας

α) Ανάπτυξη των σύνθετων και περίπλοκων κινητικών δεξιοτήτων

β) Ανάπτυξη των φυσικών ικανοτήτων: της αντοχής, της δύναμης, της ταχύτητας, της ευλυγισίας και της ευκινησίας

γ) Προαγωγή της υγείας και της ευεξίας

δ) Καλλιέργεια ρυθμού

ε) Ορθή έκφραση των συναισθημάτων

Κοινωνικοί στόχοι:

α) συνεργασία, ομαδικό πνεύμα

β) αυτοπειθαρχία, θέληση, υπευθυνότητα

γ) υπομονή, επιμονή, θάρρος

δ) αυτοεκτίμηση, αυτοπεποίθηση

ε) ελεύθερη και δημοκρατική έκφραση

στ) πιστή τήρηση των κανόνων και επίγνωση των ορίων

 

Ηθικοί στόχοι

α) τιμιότητα, δικαιοσύνη, αξιοκρατία

β) σεβασμός των αντιπάλων, αυτοσεβασμός, μετριοφροσύνη, συνετή αντιμετώπιση της νίκης και της ήττας.

Γνωστικός τομέας:

 α) απόκτηση γνώσεων σχετικών με τη Φυσική Αγωγή και τον αθλητισμό, τους κανονισμούς αθλημάτων και αγωνισμάτων, την Ολυμπιακή Ιδέα και το Κίνημα του Ολυμπισμού

 β) απόκτηση γνώσεων σχετικών με τους παραδοσιακούς χορούς, τη μουσική και το τραγούδι σε τοπικό και εθνικό επίπεδο

 γ) συνειδητοποίηση της ανάγκης για «διά βίου» άσκηση ή άθληση και της ωφέλειας που προκύπτει από αυτή, καθώς και καλλιέργεια και ενίσχυση της επιθυμίας  για ερασιτεχνική ενασχόληση με τον αθλητισμό.

                         

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΛΥΚΕΙΟΥ

ΣΚΟΠΟΣ

Η Φυσική Αγωγή στο Γυμνάσιο αποσκοπεί, με τις γυμναστικές, αθλητικές και άλλες κινητικές δραστηριότητες,  να αναπτύξει ισόρροπα κι αρμονικά τις σωματικές, τις ψυχικές αλλά και τις πνευματικές δυνάμεις των μαθητών και των μαθητριών. Επιδιώκει έτσι να τους καταστήσει ικανούς να ενταχθούν αρμονικά στο κοινωνικό σύνολο.

 

Οι επί μέρους στόχοι της Φυσικής Αγωγής είναι:

Βιωματικός

α) Η συνειδητοποίηση της ανάγκης για δια βίου φυσική άσκηση και άθληση

β) Η απόκτηση της επιθυμίας για προσωπική ερασιτεχνική ενασχόληση με αθλητικές δραστηριότητες (hobbies)

γ) Η καλλιέργεια της αγάπης για τη φύση και για τη ζωή της υπαίθρου.

Βιολογικός

α) Η διατήρηση και η βελτίωση των φυσικών-σωματικών ικανοτήτων των μαθητών και η αποτελεσματική αντιμετώπιση των αρνητικών συνεπειών της πολύωρης καθιστικής ζωής

β) Η διατήρηση και βελτίωση της υγείας και της ευεξίας των μαθητών, καθώς και η ήπια σκληραγώγηση του οργανισμού τους.

Κινητικός-Εκφραστικός

α) Η βελτίωση της βασικής τεχνικής ορισμένων αθλημάτων και κινητικών δραστηριοτήτων και η τελειοποίησή τους  μέσα από αγώνες ή  άλλες αθλητικές εκδηλώσεις

β) Η διατήρηση και ενίσχυση της λαϊκής χορευτικής παράδοσης (των παραδοσιακών και άλλων χορών).

γ) Η καλλιέργεια του αισθητικού κριτηρίου των μαθητών.

Κοινωνικός-Ηθικός

α) Η ανάπτυξη των ψυχικών δυνάμεων, όπως είναι η θέληση, η υπομονή, η επιμονή, το θάρρος, η αυτοκυριαρχία, η αυτοπεποίθηση, η αγωνιστικότητα κτλ.

β) Η ανάπτυξη ηθικών και κοινωνικών αρετών, όπως είναι η απόλυτη αποφυγή της χρήσης αθέμιτων μέσων, η συνεργασία, η αλληλεγγύη, το ομαδικό πνεύμα, η αξιοκρατία, η δικαιοσύνη, η αυτοπειθαρχία, η υπευθυνότητα, ο σεβασμός των αντιπάλων, η μετριοφροσύνη, η σωστή αντιμετώπιση της νίκης και της ήττας κτλ.

γ) Ο περιορισμός ή η εξάλειψη  αντικοινωνικών εκδηλώσεων (άσκησης βίας, εκτόξευσης ύβρεων κλπ.)

δ) Η ψυχαγωγία των μαθητών με τις αθλητικές και άλλες κινητικές δραστηριότητες.

Πνευματικός  - Γνωστικός

α) Η πνευματική ανάπτυξη (βελτίωση του νευρικού ιστού, καλλιέργεια και ενίσχυση της κιναισθητικής ευφυΐας, της ικανότητας προσοχής, της αντίληψης, της εφευρετικότητας, της δημιουργικότητας, της οργάνωσης κ.τ.λ.)

β) Η απόκτηση γνώσεων σχετικών με τη φυσική αγωγή, όπως π.χ. των κανονισμών, του Ολυμπισμού, των λαογραφικών στοιχείων, καθώς και των βασικών αρχών της προπονητικής, της υγιεινής κ.λ.π.

 

 

Βρείτε μας στο Facebook

Εγγραφή σε Newsletters

unesco.jpg

Επισκέπτες

mod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcounter
261
408
1167
9723
738687
54.224.158.232
11
0
11